SOBRE GÉRMENES
Sin centrarnos demasiado en la parte histórica
de esas teorías, es realmente interesante saber que en el Siglo XIX se hicieron grandes avances en todo
lo que respecta a la microbiología.
Una de las teorías más aceptadas de la época
fue la Teoría del Germen,
desarrollada por Pasteur, que defendía que los gérmenes causaban las
enfermedades.
Otro gran científico de la época, Bechamp,
también postuló otra teoría: “La teoría
del Terreno”, que defendía que no eran los gérmenes, sino el terreno donde
crecían.
UN EJEMPLO
Imagina dos peces, cada uno en su pecera.
Pecera
A:
Bien cuidado, bien alimentado, con cambios de
agua regulares para limpiar sus desechos y darle el oxígeno necesario.
Pecera B:
No le cambiamos el agua (se ensucia más y se
va quedando sin oxígeno), no le damos comida de calidad y en general, no le
cuidamos dándole lo que necesita.
¿Qué
pez crees que tiene más posibilidades de acabar con infecciones?
Creo que nadie dudaría que la pecera B.
La teoría del germen se centraría en tratar la infección y la teoría del
terreno se centraría en limpiar la
pecera y permitir que el pez vuelva al equilibrio.
Es una manera simplificada de ver cómo muchas
veces tratamos nuestros problemas sin
analizar de dónde vienen o sin cambiar la causa… ¿no te parece?
Como con el modelo Salutogénico o patogénico
que comentábamos en un artículo anterior…
¿Tenemos que elegir?
¿Es posible que el pez necesite ambas cosas?
-
primero limpiar la pecera, darle lo que necesita y quitar los desechos
-
y luego, si hace falta, igual necesita una pequeña ayuda.
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GERMENEI BURUZ
Teoria horien alde historikoari gehiegi erreparatu gabe, benetan interesgarria da jakitea XIX. mendean aurrerapen handiak egin zirela mikrobiologiari dagokionez.
Garaiko teoriarik onartuenetako bat Germenaren Teoria izan zen, Pasteurrek garatua, germenek gaixotasunak eragiten zituztela defendatzen zuena.
Garaiko beste zientzialari handi batek, Bechampek, beste teoria bat ere proposatu zuen: Lurraren teoria, germenak ez zirela defendatzen zuena, hazten ziren eremua baizik.
ADIBIDE BAT
Imajinatu bi arrain, bakoitza bere arrainontzian.
A arrainontzia:
Ongi zaindua, ongi elikatua, ur aldaketa erregularrekin bere hondakinak garbitzeko eta beharrezko oxigenoa emateko.
B arrainontzia:
Ez diogu ura aldatzen (gehiago zikintzen da eta oxigenorik gabe geratzen da), ez diogu kalitatezko janaririk ematen eta, oro har, ez dugu zaintzen behar duena emanez.
Zure ustez, zein arrainek du infekzioekin amaitzeko aukera gehien?
Uste dut inork ez lukeela zalantzan jarriko B arrainontzia.
Ernamuinaren teoriaren ardatza infekzioa tratatzea izango litzateke, eta lurraren teoriak arrainontzia garbitzea eta arraina orekara itzultzea ahalbidetuko luke.
Gure arazoak askotan nondik datozen aztertu gabe nola tratatzen ditugun ikusteko modu sinplifikatua da, ezta?
Aurreko artikulu batean aipatzen genuen eredu salutogeniko edo patogenikoarekin bezala.
Aukeratu behar dugu?
Arrainak bi gauzak behar al ditu?
- lehenik arrainontzia garbitu, behar duena eman eta hondakinak kendu
- eta gero, behar izanez gero, agian laguntza txiki bat beharko du.
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